Dostępność stron internetowych

Przewodnik GoPublic WCAG 2.2

Zapoznaj się z przeglądem wszystkich punktów A i AA w WCAG 2.2 i jak są one rozwiązywane w praktyce podczas korzystania z GoPublic. Skorzystaj z przeglądu, aby przeczytać o różnych kryteriach sukcesu.

1. Zrozumiałość

Użytkownik powinien być w stanie wyraźnie zrozumieć witrynę, nawet jeśli korzysta z technologii wspomagającej. Jeśli odwiedzający Twoją witrynę korzysta z czytnika ekranu, powinien być w stanie zrozumieć Twoją witrynę tak samo, jak osoba bez czytnika ekranu.

1.1.1 Treści nietekstowe

Treści, które mają znaczenie, ale nie są tekstem, muszą mieć alternatywę tekstową dla osób niewidomych i niedowidzących. Obejmuje to treści takie jak obrazy, animacje, filmy, ramki iframe i elementy audio. Czytnik ekranu musi być w stanie oddzielić te elementy od siebie za pomocą tak zwanego atrybutu „alt text” lub „title”. Tekst jest odczytywany przez czytnik ekranu, gdy na przykład najedziesz kursorem na obraz.
Jak rozwiązać ten problem?

Pamiętaj, aby ustawić alternatywy tekstowe dla treści multimedialnych za pomocą wbudowanych pól dostępnych w GoPublic. Skorzystaj również z wbudowanego narzędzia do sprawdzania znaczników alt, aby stale sprawdzać, czy znaczniki alt są wypełnione w treściach multimedialnych w Twojej witrynie.

1.2.1 Treści audio i wideo (nagrane wcześniej)

Zawartość tylko audio i tylko wideo to nagranie audio lub nagranie wideo, które jest samodzielne. Oznacza to wideo bez dźwięku lub ścieżkę audio bez wideo. Ważne jest, aby na przykład użytkownicy z upośledzeniem wzroku mogli uzyskać dostęp do treści wideo i odczytywać je na tym samym poziomie, co osoby bez upośledzenia wzroku. To samo dotyczy osób z upośledzeniem słuchu i treści audio. Dlatego należy zaoferować alternatywę - na przykład w postaci tekstu.
Jak rozwiązać ten problem?

Możesz rozwiązać ten problem, oferując użytkownikowi z upośledzeniem słuchu alternatywę tekstową, która opisuje to, co dzieje się w nagraniu audio, na przykład transkrypcję nagrania audio. To samo dotyczy treści wideo. W GoPublic masz możliwość dodania pliku srt lub pliku audio jako alternatywy dla treści audio i wideo.

1.2.2 Napisy (nagrane wcześniej)

Wideo z dźwiękiem powinno mieć napisy, chyba że wideo jest alternatywą dla tekstu i jest wyraźnie oznaczone jako takie.
Jak rozwiązać ten problem?

Tak jak możesz dodawać napisy do filmów, które masz w swoim serwisie wideo, możesz także przesłać plik z napisami na GoPublic. Napisy muszą być dodane jako osobny plik (zazwyczaj srt), aby były dostępne.

1.2.3 Audiodeskrypcja lub media alternatywne (nagrane wcześniej)

Obowiązuje tu ta sama zasada, co w punkcie 1.2.2: wszystkie treści wideo muszą być opatrzone audiodeskrypcją, chyba że wideo jest alternatywą dla tekstu i jest wyraźnie oznaczone jako takie.
Jak rozwiązać ten problem?

Tutaj możesz zaoferować dodatkową ścieżkę dźwiękową, która opisuje, co dzieje się w Twoim filmie dla osób niedowidzących lub słabo widzących (opis audio). Powinno to być zapewnione przez dostawcę wideo, chyba że jesteś w stanie samodzielnie przygotować ścieżkę dźwiękową. Możesz także zaoferować tekstową alternatywę dla wideo.
Dotyczy wyłącznie materiałów wideo

Wszystkie filmy wyprodukowane przed 23 września 2020 r. są zwolnione z wymogów WCAG dla wideo według Duńskiej Agencji Cyfryzacji.

1.2.4 Napisy (na żywo)

Jeśli w witrynie wyświetlane jest wideo na żywo, powinna istnieć możliwość włączenia napisów.
Jak rozwiązać ten problem?

Duńska Agencja Cyfryzacji zdecydowała, że duńskie witryny są zwolnione z tego wymogu. Jeśli jednak wideo na żywo pozostanie w witrynie po emisji lub 23 września 2020 r., musi zostać udostępnione 14 dni roboczych od daty pierwotnej transmisji. Więcej informacji można znaleźć na stronie digst.dk w sekcji poświęconej materiałom wideo.

1.2.5 Audiodeskrypcja (wcześniej nagrana)

Ten wymóg jest bardzo podobny do 1.2.3, z tym wyjątkiem, że dotyczy przypadków, w których nie jest możliwe zaoferowanie alternatywy tekstowej. Należy zapewnić ścieżkę dźwiękową z opisem audio, która wyjaśnia, co dzieje się na filmie.
Jak rozwiązać ten problem?

Za pośrednictwem GoPublic możesz dodać dodatkową ścieżkę dźwiękową, która opisuje, co dzieje się w Twoim filmie dla osób niedowidzących lub słabo widzących (audiodeskrypcja). Powinno to być zapewnione przez dostawcę wideo, chyba że jesteś w stanie samodzielnie stworzyć ścieżkę dźwiękową.

1.3.1 Informacje i relacje

Informacje, struktura i relacje w witrynie muszą być zrozumiałe i dostępne bez projektowania i muszą być zrozumiałe programowo lub dostępne za pośrednictwem tekstu. Oznacza to, że jeśli użytkownik nie ma na przykład włączonych arkuszy stylów lub javascript, treść musi być nadal zrozumiała i dostępna.
Oprócz technicznej części tego wymogu, istnieje również część redakcyjna, która dotyczy kolejności nagłówków. Ważne jest, aby przestrzegać prawidłowej kolejności nagłówków podczas tworzenia artykułów i treści na swojej stronie.
Jak rozwiązać ten problem?

Skorzystaj z wbudowanego narzędzia do sprawdzania nagłówków GoPublic, aby sprawdzić nagłówki na swojej stronie. Możesz także użyć innych narzędzi, takich jak WAVE, gdzie możesz wyłączyć arkusz stylów i sprawdzić, czy treść jest zrozumiała bez CSS/projektu. 8

1.3.2 Znacząca kolejność

Elementy, które muszą być odczytywane w określonej kolejności, powinny być rozumiane w ten sam sposób niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z czytnika ekranu, czy nie. Dlatego kolejność elementów na stronie powinna być ustalona programowo, tak aby osoby niedowidzące otrzymywały treści w naturalnej, logicznej kolejności.
Jak rozwiązać ten problem?

Struktura HTML w GoPublic automatycznie określa kolejność różnych elementów i modułów w układzie strony. W GoPublic należy pamiętać, że treść jest odczytywana od lewego górnego rogu do prawego dolnego rogu każdej siatki.

1.3.3 Właściwości sensoryczne

Aby zrozumieć tę zasadę, wyobraź sobie osobę niewidomą napotykającą tekst „Naciśnij zielony przycisk po lewej stronie, aby kontynuować” na stronie internetowej. Tekst i elementy, które wymagają widzenia, słyszenia lub używania rąk, nie są dostępne dla osób z odpowiednimi niepełnosprawnościami.
Jak rozwiązać ten problem?

Jako redaktor powinieneś uważać, aby nie używać sformułowań, które zakładają, że użytkownik, na przykład, dobrze widzi.

1.3.4 Kierunkowość

Innymi słowy, zasada ta mówi, że treść powinna być responsywna. Twoja witryna powinna być zrozumiała i użyteczna niezależnie od tego, czy jest oglądana w poziomej czy pionowej orientacji ekranu. Niektórzy niepełnosprawni użytkownicy mają stałą orientację ekranu i nie mogą obrócić swojego urządzenia, więc strona powinna być dostępna niezależnie od orientacji ekranu.
Jak rozwiązać ten problem?

Witryna GoPublic została stworzona z myślą o responsywnych treściach, dzięki czemu można uzyskać do niej dostęp we wszystkich rozmiarach i orientacjach ekranu.

1.3.5 Określanie celu wprowadzania danych

Ta reguła jest specyficzna dla elementów wejściowych, takich jak pola w formularzu.
Tutaj kod HTML musi być napisany tak, aby czytnik ekranu mógł rozpoznać, że jest to pole e-mail, pole nazwy lub pole numeru telefonu itp.
Jak rozwiązać ten problem?

GoPublic automatycznie bierze pod uwagę, że pola wejściowe są rozpoznawane przez czytniki ekranu.

1.4.1 Stosowanie kolorów

Istotne elementy lub informacje w witrynie nie mogą być wskazywane wyłącznie za pomocą określonego koloru. Na przykład wskazanie, że dane pole jest obowiązkowe za pomocą czerwonej czcionki. Innym przykładem są linki, w przypadku których nie wystarczy wyróżnienie linku innym kolorem. W tym przypadku należy również użyć podkreślenia lub ikony, aby wskazać, że jest to link.
Jak rozwiązać ten problem?

Zmienne projektowe w GoPublic biorą pod uwagę, że linki są wystarczająco podkreślone. Redaktorzy korzystający ze standardowych funkcji platformy będą zatem automatycznie spełniać wymagania dotyczące kolorów.

1.4.2 Sterowanie dźwiękiem

Jeśli dźwięk w witrynie jest odtwarzany automatycznie przez ponad 3 sekundy, użytkownik powinien mieć możliwość jego całkowitego wyciszenia lub ściszenia za pomocą regulatora głośności.
Jak rozwiązać ten problem?

Wbudowane odtwarzacze multimedialne w GoPublic automatycznie uwzględniają ten problem i pozwalają użytkownikowi zatrzymać odtwarzanie. Pamiętaj, aby sprawdzić również, czy jest to uwzględnione, jeśli masz osadzony dźwięk z usługi innej firmy.

1.4.3 Kontrast (minimalny)

Ta sekcja dotyczy współczynnika kontrastu witryny i jest szczególnie ważna dla osób słabo lub bardzo słabo widzących. Współczynnik kontrastu powinien wynosić co najmniej 4,5:1, z wyjątkiem:

Jeśli używany jest duży druk, współczynnik kontrastu musi wynosić co najmniej 3:1
Jeśli obraz lub tekst nie ma znaczenia. Oznacza to, że elementy są czysto dekoracyjne.
Jeśli jest to logo.

Jak rozwiązać ten problem?

Projekt witryny będzie uwzględniał zgodność ze współczynnikami kontrastu. Jeśli sam tworzysz motywy lub dostosowujesz istniejący arkusz stylów, musisz upewnić się, że kolory są zgodne ze współczynnikiem kontrastu. Można to sprawdzić, wprowadzając kolor tła i pierwszego planu w narzędziu do sprawdzania kontrastu WebAIM. Jest to przydatne narzędzie, ponieważ informuje również, które rozmiary czcionek spełniają wytyczne WCAG dla wprowadzonych kolorów.

1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu

Cały tekst na Twojej stronie internetowej powinien mieć możliwość powiększenia do 200% w przeglądarce bez niszczenia informacji lub kontekstu strony.
Jak rozwiązać ten problem?

GoPublic został zaprojektowany, aby spełnić ten wymóg.

1.4.5 Obrazy zawierające tekst

Zabronione jest umieszczanie w witrynie obrazów zawierających tekst. Powodem tego jest to, że czytnik ekranu nie może odróżnić tekstu od obrazu, więc użytkownicy niedowidzący nie będą w stanie odczytać tekstu za pomocą czytnika ekranu (chyba że jest to twoje logo).
Jak rozwiązać ten problem?

Należy unikać umieszczania w witrynie obrazów zawierających tekst. Jeśli to zrobisz, powinieneś zapewnić alternatywę tekstową, która wyjaśnia zawartość obrazu. 17

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

1.4.10 Zawijanie widoku

Ta zasada dotyczy unikania przewijania w wielu wymiarach. Tekst i elementy takie jak tabele powinny być czytelne bez konieczności przewijania w przód i w tył na wszystkich urządzeniach. Wymóg ten musi być spełniony przy powiększaniu do 400%.
Jak rozwiązać ten problem?

GoPublic bierze pod uwagę, że użytkownik nie powinien mieć możliwości przewijania w różnych kierunkach. Dlatego w GoPublic możliwe jest przewijanie tabel tylko w poziomie.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

1.4.11 Kontrast dla treści nietekstowych

Elementy witryny, które nie są oparte na tekście, powinny spełniać współczynnik kontrastu 3:1, jeśli zawierają informacje wizualne, które są niezbędne do zrozumienia elementu. Przykładem może być infografika, w której elementy nietekstowe są niezbędne do zrozumienia. Innym przykładem może być wykres, gdzie współczynnik kontrastu utrudnia odczytanie krzywych lub słupków.
Jak rozwiązać ten problem?

Gdy opracowujemy projekty dla naszych klientów, upewniamy się, że wymagania są spełnione. Musisz jednak sam być tego świadomy lub zapytać naszą pomoc techniczną, czy spełniasz wymagania, gdy sam korzystasz z wbudowanego Kreatora motywów.

1.4.12 Odstępy między tekstem

Ten punkt zapewnia, że ludzie mogą zobaczyć tekst na Twojej stronie, nawet jeśli są niedowidzący i nie widzą małych rozmiarów tekstu. Obowiązują następujące zasady:

Odstępy między wierszami muszą wynosić co najmniej 1,5 rozmiaru czcionki.
Odstępy między akapitami muszą być co najmniej 2 razy większe od rozmiaru czcionki.
Odstępy między literami muszą być co najmniej 0,12 razy większe od rozmiaru czcionki.
Odstępy między wyrazami muszą wynosić co najmniej 0,16 rozmiaru czcionki.

Jak rozwiązać ten problem?

Zaimplementowane w GoPublic rozmiary czcionek będą uwzględniać wymagania dotyczące odstępów między tekstami.

1.4.13 Najechanie kursorem lub skupienie treści

Ta sekcja dotyczy elementów w witrynie, na które można najechać kursorem, aby wyświetlić nowe informacje. Na przykład link, który wyświetla okno informacyjne po najechaniu na niego kursorem. W tym przypadku ważne jest, aby użytkownik mógł ponownie usunąć te elementy za pomocą nawigacji za pomocą klawiatury lub kliknięcia.
Jak rozwiązać ten problem?

To wymaganie zostało uwzględnione w GoPublic.

2. Dotyczy

Użytkownik musi być w stanie korzystać z witryny za pomocą klawiatury lub innej technologii wspomagającej.

2.1.1 Klawiatura

Zawartość witryny musi być dostępna i użyteczna za pomocą klawiatury. Aplikacja nie może być zależna od czasu naciskania klawiatury przez użytkownika.
Mogą istnieć wyjątki, jeśli funkcjonalność strony internetowej zależy od działań użytkownika. Na przykład, jeśli użytkownik musi złożyć podpis.
Jak rozwiązać ten problem?

GoPublic zapewnia, że użytkownik może korzystać z klawiatury, aby uzyskać dostęp i korzystać z treści na swojej stronie internetowej. Najczęściej odbywa się to za pomocą klawisza TAB na klawiaturze.

2.1.4 Skróty klawiszowe

Jeśli w witrynie używane są klawisze skrótów, musi działać co najmniej jedna z następujących opcji: użytkownik końcowy musi mieć możliwość wyłączenia klawiszy skrótów, zmiany skrótu lub aktywowania klawiszy skrótów tylko wtedy, gdy element treści jest w centrum uwagi.
Jak rozwiązać ten problem?

W aplikacji GoPublic nie ma skrótów klawiszowych dla użytkowników końcowych.

2.2.1 Regulowana szybkość pisania

Użytkownik powinien mieć wystarczająco dużo czasu, aby przeczytać i wykorzystać zawartość witryny. Jeśli witryna zawiera treści ograniczone czasowo, takie jak login, który wygasa po pewnym czasie w banku internetowym, użytkownik powinien mieć możliwość kontrolowania treści, aby mógł je przeczytać. Użytkownik powinien mieć możliwość wyłączenia limitu czasu, dostosowania limitu czasu lub przedłużenia limitu czasu.
Istnieją wyjątki, jeśli treść jest wyświetlana w czasie rzeczywistym, limit czasu jest niezbędny lub limit czasu przekracza 20 godzin.
Jak rozwiązać ten problem?

GoPublic nie używa autologowania

2.2.2 Wstrzymanie, zatrzymanie, ukrycie

Zawartość witryny, która automatycznie porusza się, miga, przewija lub w podobny sposób, musi zostać wstrzymana, ukryta lub zatrzymana. Dotyczy to również sytuacji, gdy trwa to dłużej niż 5 sekund lub gdy jest wyświetlane jednocześnie z innymi treściami. W przypadku treści, które są automatycznie aktualizowane, użytkownik powinien mieć również możliwość kontrolowania częstotliwości ich aktualizacji. Klasycznym przykładem takiej zawartości może być suwak obrazu, który automatycznie przełącza się między obrazami. W tym przypadku należy zaimplementować przycisk pauzy.
Jak rozwiązać ten problem?

W GoPublic możesz kontrolować, czy dodać przycisk pauzy do suwaka.

2.3.1 Wartość graniczna wynosząca trzy błyski lub mniej

Zawartość witryny nie może powodować napadów padaczkowych ani innych reakcji fizycznych. Żadna zawartość witryny nie powinna migać więcej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy.
Jak naprawić problem?

Przejrzyj zawartość swojej witryny, aby upewnić się, że nie ma w niej żadnych błysków lub błysków przekraczających oficjalne limity. Jeśli w treści witryny występują błyski, które występują więcej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy, zmień treść.

2.4.1 Pomijanie bloków

Ułatw użytkownikom nawigację bezpośrednio do treści, których potrzebują, wdrażając opcje pomijania treści, które często powtarzają się na wielu stronach.
Jak rozwiązać ten problem?

Dla użytkowników korzystających z czytników ekranu, GoPublic zapewnia możliwość pomijania treści, które powtarzają się na wielu stronach. Może to być menu główne, bloki reklamowe, grafika itp. Jest to rozwiązane za pomocą „linku pomijania”, który znajduje się tuż przed główną nawigacją w kodzie HTML i umożliwia pominięcie głównej nawigacji za pomocą klawiatury.
Jako redaktor możesz jeszcze bardziej pomóc użytkownikowi, zapewniając mu łatwą nawigację od góry długiej strony do treści, której szuka. Możesz na przykład wstawić linki kotwiczne na górze długiej strony z treścią do sekcji treści. Możesz także dodać opcje filtrowania, aby skrócić listy wyników na stronie.

2.4.2 Tytuły stron
Strony w witrynie powinny mieć tytuły, które wyjaśniają temat lub cel, aby użytkownik mógł szybko ocenić, czy może skorzystać z treści.
Jak rozwiązać ten problem?

Wszystkie strony w GoPublic automatycznie zawierają znacznik <title>, dzięki czemu czytniki ekranu mogą zidentyfikować tytuł strony.

2.4.3 Kolejność skupienia
Gdy użytkownik porusza się po treści na stronie internetowej, istnieje określona kolejność, której może przestrzegać. Oznacza to, że fokus przechodzi od jednego elementu treści do następnego w określonej kolejności. Ważne jest, aby ta sekwencja była ustawiona w taki sposób, aby użytkownik mógł zrozumieć treść i obsługiwać witrynę. Na przykład, jeśli przycisk na stronie internetowej otwiera wyskakujące okienko, upewnij się, że elementy fokusu są ograniczone do wyskakującego okienka, aż do jego ponownego zamknięcia.
Jak rozwiązać problem?

Użyj klawisza TAB, aby poruszać się po witrynie. Jeśli kolejność treści, na których się skupiasz, nie ma dla niej sensu, zmień ją.

2.4.4 Cel linków (w kontekście)

Det er vigtigt, at alle brugerne forstår, hvad der sker når de klikker på et link på dit website. Derfor skal teksten på selve linket, linkets title attribut eller teksten ledende op til linket være beskrivende for, hvad der sker når brugeren klikker på linket.
Et eksempel på en dårlig linktekst kunne være:
<a href=„”>Klik her</a>
En beskrivende linktekst kunne i stedet være:
<a href=„”>Download årsrapport 2020</a>
Jak rozwiązać ten problem?

Przejrzyj linki w swojej witrynie (w tym przyciski, mapy obrazów itp.). Upewnij się, że użytkownik rozumie, co się stanie po kliknięciu linku. Jeśli nie jest to opisane w tekście linku, możesz użyć atrybutu title linku, aby dodać tekst, który zostanie odczytany przez czytnik ekranu podczas przewijania linku.

2.4.5 Wiele sposobów
Powinien istnieć więcej niż jeden sposób dotarcia do strony w witrynie. Na przykład możesz włączyć wyszukiwanie, aby pomóc użytkownikowi znaleźć stronę i zaoferować listę linków z linkami do podstron w Twojej witrynie. Innym przykładem może być witryna z 5 stronami, w której użytkownik może poruszać się tam i z powrotem między każdą stroną w głównej nawigacji, podczas gdy na stronie głównej znajdują się linki do wszystkich podstron.
Wyjątkiem może być sytuacja, gdy strony w witrynie są wynikiem serii działań lub procesu. Na przykład strona wyników wyszukiwania może pojawić się tylko w wyniku przeszukiwania witryny przez użytkownika.
Jak naprawić problem?

Należy upewnić się, że w witrynie nie ma stron, do których można uzyskać dostęp tylko w jeden sposób. Jeśli masz strony, do których można uzyskać dostęp tylko w jeden sposób, dodaj wiele sposobów, aby użytkownik mógł dotrzeć do strony, na przykład za pomocą funkcji wyszukiwania.

2.4.6 Nagłówki i etykiety
Użytkownicy powinni mieć możliwość łatwego zrozumienia i znalezienia treści w witrynie. Dlatego nagłówki i etykiety powinny być opisowe, aby użytkownik zrozumiał temat lub cel treści.
Jak rozwiązać ten problem?

Wszędzie tam, gdzie w witrynie znajdują się nagłówki i etykiety, upewnij się, że użytkownik może zrozumieć treść i cel z nagłówka lub etykiety. Nie pisz nagłówków, jeśli nie musisz, a nagłówki nie muszą być długie. Jako redaktor upewnij się, że piszesz tak zwięźle, jak to możliwe, aby użytkownik zrozumiał temat i cel.

2.4.7 Widoczny fokus
Zawartość, do której użytkownik może nawigować za pomocą klawiatury, powinna mieć widoczny tryb fokusu, aby użytkownik wiedział, do którego elementu nawiguje.
Jak rozwiązać ten problem?

Projekty w GoPublic zawierają tryby fokusu, które sprawiają, że fokus klawiatury jest widoczny, a zatem można do niego nawigować.

2.4.11 Fokus nie jest ukryty (minimum) [NOWOŚĆ]
Gdy użytkownik porusza się po stronie za pomocą klawiatury lub innych danych wejściowych, należy upewnić się, że elementy znajdujące się w fokusie nie zostaną ukryte za innymi elementami treści. Oznacza to, że fokusowane elementy powinny być w pełni widoczne i nie powinny być częściowo lub całkowicie zakryte przez inne treści na stronie, na przykład gdy użytkownik przewija stronę i coś może być „ukryte” za banerem lub wyskakującym okienkiem.
Jak rozwiązać ten problem?

GoPublic zapewnia, że elementy, które mają fokus klawiatury nie są „ukryte” za innymi elementami na stronie.

2.5.1 Gesty wskaźnika (Gesty wskaźnika)
Zasada ta dotyczy w szczególności osób, które nie są w stanie korzystać z myszy i zamiast tego używają innych narzędzi wspomagających.Może to być na przykład mysz z trackballem. Ten segment często nie ma możliwości wykonywania gestów, takich jak przesuwanie, powiększanie dwoma palcami itp. Dlatego ważne jest, aby oferować alternatywy dla tych gestów na swojej stronie internetowej.
Jak rozwiązać problem?

Na przykład, jeśli masz mapę na swojej stronie internetowej, na której użytkownik ma możliwość powiększania dwoma palcami, ważne jest, abyś oferował również powiększanie za pomocą klawiatury („+” i „-”), aby użytkownicy, którzy nie mogą wykonać tego gestu, mogli również obsługiwać Twoją witrynę. Zostało to uwzględnione w GoPublic.

2.5.2 Anulowanie wskazywania

Niektórzy użytkownicy mogą mieć trudności z poruszaniem się po narzędziu wskazującym, np. z powodu drżenia, i mogą łatwo przypadkowo nacisnąć przycisk, który wyzwala niechciane działanie. Dlatego należy zaoferować przycisk „cofnij” lub zaoferować użytkownikowi cofnięcie akcji poprzez odsunięcie myszy od przycisku przed kliknięciem.
Jak rozwiązać ten problem?

Przejrzyj swoją witrynę i poszukaj miejsc, w których użytkownik może przeciągać elementy lub naciskać przyciski potwierdzające działanie (przesyłanie informacji, zapisywanie informacji itp.). Upewnij się, że użytkownik ma możliwość anulowania takich działań - albo za pomocą rozwiązania technicznego, albo dając mu opcję cofnięcia lub wycofania działania.

2.5.3 Etykietowanie w nazwie

Ta sekcja dotyczy np. przycisków lub innych interaktywnych elementów, które mają widoczny tekst na stronie internetowej. Mogą to być przyciski z tekstem: „wyszukaj”, „prześlij”, „zaakceptuj”, „anuluj” itp. Ważne jest, aby tekst w kodzie HTML odpowiadał słowu widocznemu na stronie internetowej, jeśli w kodzie HTML znajduje się etykieta dla tego elementu.
Powodem, dla którego HTML musi być zgodny z tekstem etykiety, jest to, że na przykład czytniki ekranu odczytują HTML. Ważne jest, aby poprawne słowo zostało odczytane, aby użytkownik zrozumiał, co sygnalizuje etykieta/przycisk.
Jak rozwiązać ten problem?

Wbudowany słownik w GoPublic jest skonfigurowany tak, aby spełniać wymagania. Jeśli używasz poszczególnych przycisków w inny sposób, możesz łatwo zmienić nazewnictwo w słowniku.

2.5.4 Obsługa za pomocą ruchu

Ta sekcja dotyczy elementów, których obsługa wymaga wykonania określonego ruchu. Powinny one być możliwe do wyłączenia dla użytkowników, którzy nie są fizycznie w stanie wykonać tych gestów.
Jak rozwiązać problem?

Jeśli okaże się, że funkcja w witrynie wymaga ruchu, takiego jak potrząsanie, obracanie lub przesuwanie urządzenia, ważne jest, aby zaoferować alternatywę dla tego ruchu dla użytkowników, którzy są fizycznie ograniczeni w tym ruchu.

2.5.7 Gesty przeciągania [NOWOŚĆ]

Jeśli na stronie internetowej występują interakcje wymagające gestów przeciągania (np. przeciąganie elementu z jednej części ekranu do drugiej), musi to być możliwe dla użytkowników, którzy mają trudności z wykonywaniem takich gestów. Oznacza to oferowanie alternatywnych sposobów wykonywania czynności, aby użytkownicy z trudnościami motorycznymi również mogli korzystać z funkcji.
Jak rozwiązać ten problem?

Jeśli na Twojej stronie internetowej są miejsca, które wymagają przeciągania elementów, ważne jest, abyś zaoferował alternatywny sposób wykonania tego ruchu, tak aby każdy miał możliwość wykonania tej czynności.

2.5.8 Rozmiar celu (minimalny) [NOWOŚĆ]

Ten wymóg zapewnia, że interaktywne cele, takie jak przyciski i linki, są wystarczająco duże, aby użytkownicy mogli je łatwo aktywować. Określa minimalny rozmiar tych celów, aby nie były zbyt małe, a tym samym trudne do trafienia, szczególnie dla użytkowników z upośledzonymi zdolnościami motorycznymi lub korzystających z ekranów dotykowych.
Jak rozwiązać ten problem?

Wszystkie elementy CTA w GoPublic, takie jak przyciski i linki, będą renderowane w rozmiarze i odstępach spełniających minimalny rozmiar.

3. Zrozumiały

Użytkownicy powinni być w stanie zrozumieć informacje zawarte w witrynie i sposób ich wykorzystania.

3.1.1 Język strony

Programowo należy określić, w jakim języku napisana jest strona internetowa, dodając atrybut „lang” w elemencie <HTML>, który otacza witrynę. Jest to ważne, między innymi, aby czytnik ekranu mógł zidentyfikować, który język odczytać użytkownikom słabo widzącym lub niewidzącym.
Jak rozwiązać ten problem?

Język strony w GoPublic jest określony w kodzie HTML strony. Jeśli chcesz używać innych języków na poszczególnych stronach, możesz określić inne języki na poszczególnych stronach.

3.1.2 Języki używane dla części treści

Jeśli różne języki są używane dla różnych części strony internetowej, użytkownik musi zostać o tym poinformowany. Można to zrobić poprzez wstawienie definicji używanego języka bezpośrednio w elemencie HTML, w którym znajduje się treść. Na przykład, HTML może wyglądać następująco:
<blockquote lang=„de”>Guten abend Fräulein</blockquote>.
Jak rozwiązać ten problem?

Język podelementów może być ustawiony w HTML we wszystkich edytorach tekstu sformatowanego w GoPublic.

3.2.1 W centrum uwagi

Celem tego elementu jest upewnienie się, że w witrynie nie ma elementów, które zmieniają kontekst, gdy są w centrum uwagi. Jest to szczególnie ważne w przypadku korzystania z klawisza TAB do nawigacji. W tym przypadku różne linki i przyciski otrzymają fokus podczas przechodzenia przez stronę. Nie powinno być zmiany kontekstu podczas przechodzenia przez zakładki na stronie. Przykładem przełączania kontekstu, gdy element jest w fokusie, może być automatyczne wypełnianie formularza, gdy otrzyma on fokus.
Jak naprawić ten problem?

Jeśli witryna ma wyskakujące okienko lub otwiera nową stronę, która zmienia kontekst i ramy zrozumienia bez powiadamiania użytkownika, jako redaktor musisz zmienić tekst nowych informacji, aby nadal znajdował się w tych samych ramach kontekstowych.

3.2.2 Na wejściu

To kryterium jest bardzo podobne do 3.2.1, gdzie kontekst nie może być zmieniany, gdy elementy stają się ostre. To samo dotyczy 3.2.2, ale tutaj chodzi o to, by nie zmieniać kontekstu przy wprowadzaniu danych, szczególnie w przypadku formularzy, w których dane są wstawiane.
Jak rozwiązać ten problem?

Może to być problematyczne, gdy fokus i kontekst zmieniają się automatycznie podczas wykonywania akcji lub gdy kursor gdzieś się znajduje. Dlatego nie jest to opcja w GoPublic.

3.2.3 Spójna nawigacja

Gdy element nawigacyjny powtarza się na wielu stronach, musi zachować spójność i jednolitą kolejność w całej strukturze. Innymi słowy, element nie powinien się zmieniać, chyba że użytkownik podejmie działanie, które spowoduje tę zmianę. Na przykład, główna nawigacja musi pozostać taka sama, gdy użytkownik porusza się po strukturze witryny.
Jak rozwiązać ten problem?

Upewnij się, że elementy nawigacyjne są spójne i jednolite w całej strukturze witryny. W GoPublic główna nawigacja jest zorganizowana w taki sposób, że automatycznie pojawia się spójnie w całej witrynie.

3.2.4 Spójna identyfikacja

Ważne jest, aby zachować spójność w sposobie przekazywania informacji. Na przykład, możesz zawsze używać ikony dokumentu, gdy masz listę dokumentów do pobrania. Innym przykładem może być zapisywanie tytułu zawsze w ten sam sposób w linkach do pobierania dokumentów, na przykład rozpoczynając atrybut title od „Download” za każdym razem.
Jak rozwiązać ten problem?

Zapewnij spójną komunikację na swojej stronie i stwórz strategię prezentacji różnych typów elementów. Na przykład, jeśli chodzi o ustawianie linków lub ustawianie powtarzających się elementów na stronie.

3.2.6 Spójna pomoc [NOWOŚĆ]

Ten wymóg gwarantuje, że jeśli strona oferuje pomoc, pomoc ta musi być konsekwentnie dostępna w ten sam sposób w całej witrynie. Użytkownicy powinni być w stanie znaleźć i korzystać z pomocy w ten sam sposób bez względu na to, na jakiej stronie się znajdują, ułatwiając im znalezienie potrzebnej pomocy. Pomoc odnosi się do informacji kontaktowych, FAQ, wsparcia, chatbota lub innych form tekstu pomocy.
Jak rozwiązać problem?

W GoPublic funkcje takie jak wyszukiwanie, czat, nagłówek i stopka są zawsze umieszczone w tym samym miejscu, spełniając tym samym wymóg.

3.3.1 Identyfikacja błędów

Jeśli użytkownik wprowadzi błąd, na przykład w formularzu w witrynie, należy wyraźnie wskazać mu, że jest to błąd. Może to być wiadomość e-mail, która nie spełnia wymagań dla pola e-mail, numer telefonu z brakującą cyfrą itp. W takim przypadku należy poinformować użytkownika o błędzie.
Jak rozwiązać problem?

Komunikaty o błędach w GoPublic spełniają wymagania. Możesz sprawdzić, czy nie pojawi się komunikat o błędzie, jeśli sam wprowadzisz nieprawidłowy numer. Komunikat o błędzie musi być semantycznie poprawny i zgodny z WCAG 2.2, np. w formie tekstu aria.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

3.3.3 Sugestie błędów

Jeśli błąd zostanie automatycznie wykryty w wypełnionym polu wejściowym i istnieją sugestie błędu, sugestie te powinny zostać przekazane użytkownikowi. Na przykład może to być pole wejściowe, które wymaga od użytkownika wprowadzenia miesiąca (styczeń, luty itp.). Użytkownik wpisuje „2” i otrzymuje komunikat o błędzie. Ten komunikat o błędzie powinien zawierać opis, że zamiast liczby należy wprowadzić nazwę danego miesiąca.
Jak rozwiązać ten problem?

Możesz poprowadzić użytkowników do poprawnego wypełnienia pól zarówno za pomocą tekstu pomocy, jak i poprawiając tekst komunikatów o błędach w słowniku. Należy je dostosować dla każdego pola.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

3.3.4 Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym, danych)

Jeśli witryna obsługuje informacje związane ze zobowiązaniami prawnymi lub transakcjami finansowymi (odpowiedzi na testy użytkowników, numery kont bankowych, numery ubezpieczenia społecznego itp.
Ponadto użytkownik musi mieć również możliwość

sprawdzenia błędów wejściowych
poprawienia błędów wejściowych
sprawdzenia wszystkich wpisów przed wysłaniem wszystkich danych

Powyższe jest ważne w przypadku wrażliwych danych osobowych, finansowych lub innych danych prawnych, aby zapewnić, że użytkownik nie wyśle nieprawidłowych informacji.
Jak naprawić problem?

Przejrzyj wszystkie miejsca na swojej stronie, w których użytkownik może wprowadzić wrażliwe dane lub dokonać zakupu towarów i upewnij się, że powyższe ma zastosowanie.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

3.3.7 Nadmiarowe wprowadzanie danych [NOWOŚĆ]

Wymóg ten dotyczy zminimalizowania konieczności wielokrotnego wprowadzania tych samych informacji przez użytkowników. Jeśli użytkownik wprowadził wcześniej informacje (np. imię i nazwisko lub adres), system powinien w miarę możliwości ponownie wykorzystać te informacje, zamiast wymagać od użytkownika ponownego ich wprowadzenia.
Jak rozwiązać ten problem?

GoPublic spełnia ten wymóg.

3.3.8 Dostępna autoryzacja (minimum) [NOWOŚĆ]

Wszelkie metody uwierzytelniania użytkowników muszą być dostępne dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Obejmuje to zapewnienie alternatywnych metod uwierzytelniania (innych niż na przykład CAPTCHA), które nie wymagają złożonych umiejętności motorycznych, wzroku lub pamięci i które mogą być używane przez wszystkich użytkowników.
Spełniając te wymagania, strony internetowe mogą stać się bardziej dostępne i przyjazne dla wszystkich, w tym osób niepełnosprawnych.
Jak rozwiązać ten problem?

GoBasic został zaprojektowany, aby zapewnić Captcha alternatywną metodę uwierzytelniania.

4. Solidny

Wszystkie elementy witryny powinny być dostępne za pomocą technologii wspomagających i powinny być aktualizowane zgodnie z technologią.

4.1.2 Nazwa, rola, wartość

Nazwa, rola i wartość to na przykład etykiety, znaczniki i punkty orientacyjne ARIA. Są to znaki w kodzie HTML, które pomagają czytnikowi ekranu zrozumieć różne elementy na stronie internetowej.
Jak rozwiązać ten problem?

GoPublic jest zbudowany tak, aby mieć poprawne nazwy, role i wartości.

4.1.3 Komunikaty o statusie

Komunikaty o stanie mogą być na przykład wtedy, gdy użytkownik na stronie internetowej doda trzy przedmioty do koszyka, a koszyk będzie miał wtedy dodaną cyfrę trzy w czerwonym kółku obok koszyka. Może to być również ikona wskazująca, że użytkownik zapisał swoje zmiany.
Komunikaty o stanie można określić w kodzie HTML za pomocą np. atrybutu „role”. Ważne jest, aby komunikaty o statusie były napisane poprawnym kodem HTML, ponieważ osoby korzystające z czytników ekranu nie będą w stanie poprawnie odczytać komunikatów, jeśli kod HTML nie będzie poprawny.
Jak rozwiązać ten problem?

Komunikaty statusu w GoPublic są tworzone przy użyciu poprawnych znaczników HTML.

Nawigacja